ضد شیطان پرستی

ضد شیطان پرستی

سلام ورودتان را به این وبلاگ خوش آمد می گوییم .
ضد شیطان پرستی

ضد شیطان پرستی

سلام ورودتان را به این وبلاگ خوش آمد می گوییم .

دجال در بیان ائمه علیهم السلام

بسم الله الرحمن الرحیم

امیر المؤمنین علی علیه السلام درباره «دجال» فرمود:« او در دریاها فرو می رود و خورشید همراهش حرکت می کند. در مقابلش کوهی دودآلود است و در پشت سرش کوهی سفید که مردم آن را غذا می پندارند.
او در زمان قحطی شدید خروج می کند. بر الاغ سفیدی سوار است که هر گامش یک میل است، زمین زیر پایش از آبشخور تا آبشخور پیچیده می‌شود و از هیچ آبی نمی‌گذرد مگر این که تا قیامت فرو می رود.»

منابع: بحارالانوار،52/194

علی علیه السلام در پیش‌بینی ماجراهای آخرالزمان فرمود:
«دجال چنان فریاد می‌زند که شرق و غرب جهان از جن و انس و شیاطین صدای او را می‌شنوند. او چنین فریاد می‌زند:« دوستان من، به سوی من بیایید! من کسی هستم که آفریدم، هر چیزی را در جای مناسب خود قرار دادم و هدایت نمودم. من پروردگار بزرگ شما هستم.»
سپس فرمود:« او دشمن خداست و دروغ می گوید. او مثل همه آدم‌ها غذا می خورد و راه می رود، در حالی که پروردگار شما اعور (یک چشمی) نیست، غذا نمی خورد، راه نمی رود و هرگز نابود نمی‌گردد.»

منابع: بحارالانوار، 52/ 192

مردی از اهل بلخ خدمت امام باقر علیه السلام رسید. امام به او فرمود:« ای خراسانی! آیا فلان وادی را می‌شناسی؟»

آن مرد پاسخ داد: « آری»

امام علیه السلام فرمود آیا تنگه‌ای را که در آن وادی وجود دارد و دارای فلان خصوصیات است دیده‌ای.

آن مرد پاسخ داد: « آری.»

امام علیه السلام فرمود: « دجال از آن همان جا خارج می‌شود.»

خداوند در حدیث معراج فرموده است:« دجال از مشرق سجستان خروج می‌کند.»

امام علی علیه السلام درباره‌ی دجال فرمود:« دجال سه ساعت پس از سپیده‌دم روز جمعه، در شام «سوریه» در عقبه‌ای که به عقبه « افیق» معروف است، به دست کسی که حضرت عیسی پشت سرش نماز می‌گذارد، کشته می‌شود.»

منابع:

بحارالانوار 52/ 190 حدیث 19

بحارالانوار 52 / 194 حدیث 194

بحارالانوار 51/ 70 حدیث 11

بحارالانوار 52 /278 حدیث 172


امام صادق «علیه السلام) از جدّ بزرگوارش رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم روایت می کند که فرمود: « هر کس نسبت به ما اهل بیت بغض و کینه ورزد، خداوند او را یهودی مبعوث می کند!» سئوال شد: « ای رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم هر چند شهادتین را بر زبان جاری کرده باشد؟ »

رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: « آری همانا به وسیله این دو جمله (شهادتین) از ریختن خونش و پرداخت جزیه با حالت حقارت جلوگیری می شود.» آن گاه بار دیگر فرمود: « هر کس ما اهل بیت را دشمن بدارد، خداوند او را یهودی مبعوث خواهد کرد!» سئوال شد: « ای رسول خدا« ص»! این چگونه خواهد بود؟»

رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: « اگر زمان دجال را درک کند به او ایمان خواهد آورد! »

حضرت علی «علیه السلام) درباره دجال فرمودند: «. . . اکثر پیروان دجال زنازادگان اند.» حضرت علی (علیه السلام) بدبخت کسی است که دجال را تصدیق کند و خوشبخت کسی است که او را تکذیب کند.

منابع:

بحار الانوار 52 / 192،193،194 حدیث 25 --------- المحاسن