ضد شیطان پرستی

ضد شیطان پرستی

سلام ورودتان را به این وبلاگ خوش آمد می گوییم .
ضد شیطان پرستی

ضد شیطان پرستی

سلام ورودتان را به این وبلاگ خوش آمد می گوییم .

گروه ۵ + ۱ یا شورای شش نفره ی انتخاب عثمان ؟

بسم الله الرحمن الرحیم



{ پیش مقدمه ای که لازمه بدونیم }
در جریان مذاکرات تیم ایرانی به سرپرستی دکتر سعید جلیلی ( نماینده ی امام خامنه ای در شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و دبیر آن شورا ) و گروه ۵ + ۱ چند نکته قابل توجه است :

۱ – تصمیم گیری درباره ی برنامه ی هسته ای جمهوری اسلامی ایران به عهده ی شخص رهبر جمهوری اسلامی یعنی امام خامنه ای می باشد و رییس جمهور رأسا نمی تواند در این باره تصمیمی بگیرد . اگرچه با توجه به اهمیت موضوع در زمینه ی دفاع از تمامیت ارضی و نیز تأمین منافع ملی، این مذاکرات را شورای عالی امنیت ملی به ریاست رییس جمهوری بر عهده دارد .
۲ – تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران به سه دسته تقسیم می شوند :
الف : تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد
ب : تحریم های اتحادیه ی اروپا
ج : تحریم های کنگره ی آمریکا
۳ – رییس جمهور آمریکا بدون اجازه ی کنگره حق تصمیم گیری درباره ی لغو یا افزایش تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد .
۴ – اگر اتحادیه ی اروپا تصمیم به لغو تحریم های جمهوری اسلامی بگیرد ، بر اساس تحریم های شورای امنیت و همچنین تحریم های کنگره ی آمریکا ، خود اتحادیه ی اروپا تحریم شده و مواخذه می گردد.


{ سابقه ای خیلی مختصر از فعالیت هسته ای ایران }

دکتر “اکبر اعتماد” در جریان تاسیس نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۳۵۱می گوید :
4 کشور میتوانستند به ایران در ساخت نیروگاه اتمی کمک کنند....
[تصویر: dr-etemad-150x150.jpg]
آمریکا ، فرانسه ، آلمان و روسیه
با آمریکا وارد مذاکره شدیم
آمریکاییها در توافقنامه ی خود شروطی را میگذاشتند از جمله اینکه : هر کاری که ما با بازمانده ی سوخت می کنیم باید آنها با آن موافقت کنند .
این مسئله زیر سوال بردن حق حاکمیت ملی بود .

وی در مصاحبه ی خود با روزنامه ی اعتماد ملی می گوید :

همان طور که قبلا‌ اشاره کردم تکنولوژی هسته‌ای یک تکنولوژی فراگیر است و تقریبا تمام رشته‌های علوم و فنون را در برمی‌گیرد. علا‌وه بر این فقط سه چهار کشور بودند که بر مجموعه این تکنولوژی دست یافته بودند و این خود به این داستان یک جنبه سیاسی بسیار قوی می‌داد

پس از سنگ اندازی آمریکائیها در راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر ،ایران با آلمان و فرانسه وارد مذاکره می شود و پس از انقلاب اسلامی مردم ایران در سال ۵۷ و توقف فعالیت ساخت نیروگاه اتمی بوشهر و همچنین جنگ تحمیلی،کشور آلمان و فرانسه بر خلاف معاهدات بین المللی به صورت یکسویه قرارداد های خود را لغو می کنند .

توماس پیکرینگ که از سال ۱۹۸۵ به مدت سه سال سفیر ایالت متحده در اسرائیل بود ؛ می گوید :
[تصویر: thomas-pickering-300x224.jpg]
در دولت ریچارد ریگان آمریکائیها به این نتیجه رسیدند که اگر جلوی ایران گرفته نشود ، چه از نظر سیاسی ، چه از نظر اقتصادی و چه از نظر نظامی ایران کشور مسلط بر منطقه خواهد بود

و بالطبع اگر ایران به قدرت برتر منطقه تبدیل میشد موضعش از همان ابتداء در قبال مسائل منطقه و خصوصا اشغالگران اسرائیلی کاملا واضح بود کما اینکه در اوایل انقلاب با حضور یاسر عرفات در ایران ، دیدگاه های سیاسی ایران ، قوت گرفت و غرب و اسرائیل غاصب را نگران ساخت . به همین خاطر تمام قوای خود را بر این گماشتند تا پیروز جنگعراق و ایران ، کشور ایران نباشد .
و بزرگترین جنایت بعد از جنگ جهانی دوم توسط صدام در ایران اتفاق افتاد .
بی سابقه ترین بمباران شیمیایی بعد از جنگ جهانی دوم با حمایت غرب یکی از راهکارهای غرب برای شکست ایران و پیروزی بی قید و شرط صدام در این تجاوز بود .
اما با اینهمه بعد از گذشت ۸ سال و رشادت غیور مردان ایرانی حتی یک وجب از خاک کشور به دست متجاوز بعثی نیفتاده و با اعتراف خاویر پرز دکوئیار که در دسامبر ۱۹۹۱ با ارائه گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل به صراحت از عراق به عنوان آغاز کننده جنگ نام برده بود ؛ پیروزی دیگری به نام جمهوری اسلامی ایران رقم خورد .

بعد از جنگ و با آغاز به کار دولت اکبر هاشمی رفسنجانی،جمهوری اسلامی تصمیم به راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر نمود .
آلمان با دریافت هفت میلیارد مارک از ایران از راه اندازی وادامه ی پروژه ی بازسازی نیروگاه اتمی بوشهر تحت فشار آمریکا سرباز زد و فرانسوی ها هم که قرار بود غنی سازی اورانیوم را بر عهده بگیرند تعهدات خود را بر خلاف معاهدات بین الممللی و همانطور که گفته شد به صورت یکطرفه ملغی کردند .بالاخره بعد از ۲۰ سال نیروگاه اتمی بوشهر به طور کامل ساخته شد و با لغو قرارداد غنی سازی از جانب فرانسه ، ایران رأسا به غنی سازی اورانیوم روی آورد .

{ بعد از اینهمه سال ۵ + ۱ چه می گوید ؟ }

[تصویر: 5-b-1-300x168.jpg]

آمریکا و غرب که دیدند ایران در حال پیشرویست و از همان ابتدا معتقد بودند که اگر جلوی ایران گرفته نشود به قطب قدرت در منطقه تبدیل خواهد شد ؛ اینباردیدند که ایران در فعالیت های اتمی در حال پیشرفت است واین به منزله ی پیشرفت در همه ی زمینه ها بود .
پیشرفت در مسئله ی هسته ای همانطور که دکتر اعتماد پدر فن آوری هسته‌ای ایران می گوید ” تمام رشته‌های علوم و فنون را در برمی‌گیرد ” و این یعنی ایرانی که در سال ۱۳۶۰ با دست خالی در حال تبدیل به یک قدر ت در منطقه بود الان با گذشت ۳۰ سال و با راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر و پیشبرد فعالیت های صلح آمیز هسته ای ،۱۰۰% می تواند به قطب قدرت ، نه تنها در منطقه بلکه در قاره تبدیل شود .
آمریکا وقتی دید با اعمال تحریم ها و تمام کارشکنی های هم پیمانان غربی اش ، نتواستند جلوی ایران را برای راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر و نیز فعالیت های صلح آمیز هسته ای اش بگیرند ؛ پس از مدتی ماموران آژانس بین المللی انرژی اتمی را وارد بازی کرده تا بتوانند به بهانه ی گزارش های آنها جلوی فعالیت های جمهوری اسلامی را بگیرند اما از آنجایی مأموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی در همه ی کشورها محدود به موضوعات فنی است در حالی که مسئله ی هسته ای ایران برای آنها مسئله ای کاملأ سیاسی بود؛ بعد از مدتی مذاکره در قالب های مختلف ، گروه ۵ + ۱ را وارد میدان کرده تا با بسته هایی پیشنهادی و با بهانه هایی همچون ورود مجدد بازرسان آژانس به ایران از نحوه ی فعالیت های ایران اطلاع کسب کنند تا به وقت لازم نقشه شوم خود را عملی کنند ! و عملا گروه ۵ + ۱ در راستای اهداف سیاسی آمریکا ، جز متوقف کردن فعالیت های هسته ای ایران ، برنامه ی دیگری را در دستور کار خود نداشت .


امام خامنه ای در صحبت های اخیر خود در بین نمایندگان مجلس خبرگان فرمودند :
[تصویر: 26674_829-729x1024.jpg]

دشمنانِ ملت ایران به دلیل نشناختن ملت ایران و اشتباههای محاسباتی، در این قضیه راههای پرپیچ و خم و عجیب و غریبی را پیشنهاد دادند که احتمال رسیدن اورانیوم بیست درصد از این راهها، صفر بود و بر همین اساس نظام اسلامی زیر بار این پیشنهادها نرفت.

اینکه رهبر عزیزمان می فرمایند ما در مقابل تحریم ها واکسینه شده ایم شاهد بر مرور تاریخ تحریم ها علیه کشور عزیزمان می باشد .
اگر برگردیم به سال ۱۳۸۴ ، ایران ذخیرۀ اندکی از اورانیوم غنی شده را داشت. امروزه بعد از شش سال، و بعد از تصویب چندین قطعنامه و اعمال تحریم های بیشتر، ذخایر اورانیوم غنی شدۀ ایران به حدود هفت هزار کیلوگرم رسیده است. در سال ۱۳۸۳ یا ۱۳۸۴ ، ایران حدود هزار سانتریفیوژ داشت، اما بعد از همۀ آن قطعنامه ها، ایران حالا حدود ۱۰۰۰۰ سانتریفیوژ دارد. حتی درجۀ غنی سازی هم فرق کرده، آن زمان تا سطح سه، چهار و پنج درصد غنی سازی می کردیم، اما بعد از اعمال تحریم ها، الان در سطح بیست درصد غنی سازی می کنیم.

۵ + ۱ می خواهد ایران غنی سازی اورانیوم و ایضا فعالیت های هسته ای اش را متوقف کند در حالیکه ده سال است که آژانس بطور ۲۴ ساعته توسط دوربین هایش بر تمام فعالیت های هسته ای ایران نظارت دارد و هر سه ماه یک بار، دست کم در یازده سال گذشته، در تمامی بیانیه ها و گزارش های دبیرکل آژانس به این مسئله اشاره شده که هیچ انحرافی از جانب ایران مشاهده نشده است .

سوال اینجاست که اگر ایران تخلف از معاهدات بین المللی اش انجام نداده و فعالیت نظامی انجام نمی دهد چرا غرب و آمریکا اصرار بر تعلیق فعالیت های غنی سازی ایران دارند ؟
و پاسخ هم به روشنی واضح است :

آمریکا می داند که ایران برای اولین بار فتوای رهبرش دینی و سیاسی اش مبنی بر تحریم استفاده از بمب اتم و سلاح هسته ای را رسمأ در سازمان ملل به ثبت رسانده است. این نخستین بار در طول تاریخ سازمان ملل است که یک فتوای مذهبی به ثبت می رسد و همچنین می داند که ایران قصد تولید سلاح هسته را ندارد . اما اگر ایران موفق به تولید سوخت نیروگاه های خود شود چهار اتفاق بسیار مهم رخ خواهد داد :
الف : می تواند این تکنولوژی را به سایر کشورها صادر نماید واین از انحصار ۴ کشور خارج می شود و یک ضرر میلیاردی بس بزرگ متوجه ۴ قطب بزرگ ( آلمان ، فرانسه ، آمریکا و روسیه ) خواهد شد . البته روسیه در جریان بازسازی نیروگاه بوشهر حداقل ۴ میلیارد دلار از ایران دریافت کرد . ( به این عدد توجه بفرمایید ! )
ب : تجارت دارو و درمان بیمار که شاید دومین تجارت پر سود دنیا بوده و همینک در انحصار یهود می باشد ؛ از تک قطبی بودن خارج می شود و این برای دولت های غربی که وامداران یهود هستند بسیار زیان آور خواهد بود .
ج : ایران در زمینه های مختلف علمی ، اقتصادی و حتی نظامی هیچ وابستگی ای به هیچ کشوری نخواهد داشت ! و خب این یعنی کساد شدن بازار خیلی ها !
د : موازنه ی قوا در خاورمیانه به نفع ایران رقم خواهد خورد و این خطری بزرگ برای اسراییل و هم پیمانان آمریکا در منطقه محسوب می شود .

{ چرا ایران با دانستن همه ی این موارد پای میز مذاکره می رود ؟}
حالا این سوال مطرح خواهد بود ایران که از این مسائل و قصد گروه ۵ + ۱ مطلع است پس چرا با این گروه پای میز مذاکره می نشیند ؟
در پاسخ باید گفت :
بلند نشدن ایران از سر میز مذاکره و بلکه برعکس استقبال از آن، تا الان دستاوردهای بزرگی داشته است که علی‌رغم رفتار غیر عادلانه ی غرب ، نمی توان از آنها چشم پوشی کرد .
مذاکره و همکاری ایران با ۱+۵ دستاوردهایی به ارمغان آورده است از جمله:
الف :افزایش اجماع داخلی بر سر موضوع هسته‌ای ( که حتی برخی مخالفین فعالیت های هسته ای در داخل کشور برایشان روشن شد که غرب و آمریکا دنبال بهانه جویی هستند و بر همین اساس به دستیابی به حقوق هسته ای خود پایبند تر شدند )
ب:اعمال حقوق قانونی کشور
ج : افزایش اجماع جهانی خصوصاً در میان کشورهای جنبش عدم تعهد بر سر مواضع ایران
جمهوری اسلامی با حضور در پای میز مذاکره نشان داده که در چارچوب قواعد بین‌المللی و بر خلاف ادعای آمریکا مبنی بر غیر منطقی بودن جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات، با منطق از حقوق خود دفاع می کند .
امام خامنه ای در صحبت های روز گذاشته خود با نمایندگان خبرگان به این مسئله ی مهم اشاره کرده و فرمودند :


امریکاییها می خواستند به افکار عمومی دنیا القاء کنند که ایران راه حل های منطقی را هم قبول نمی کند
اما آنچه که اتفاق افتاد، اثبات واقعیت مهم غیرمنطقی بودن خود امریکاییها بود

[تصویر: 26670_799-1024x419.jpg]


اگر همین یک مورد هم دستاورد نشست های ۵ + ۱ باشد که بتوان چهره ی اصلی آمریکا را برای مردم جهان پرده برداری کرد ، خودش یک پیروزی بزرگ در عرصه ی سیاست بین الملی خواهد بود اگرچه ادامه ی این مذاکرات و نشست آلماتی نشان داد که حرکت رو به جلو و نیز کوتاه نیامدن جمهوری اسلامی از حقوق قانونی خود ، اعتراف آمریکاییها مبنی بر به رسمیت شناختن برخی حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران را در بر داشته است .

{گروه ۵ + ۱ چیزی شبیه شورای شش نفره ای که برای غصب حق مسلم حضرت علی علیه السلام طراحی شده بود }

وقتی تاریخ را بررسی می کنیم می بینیم که خلیفه ی دوم اهل تسنن برای اینکه از به حکومت رسیدن حضرت علی بن ابیطالب جلوگیری نماید شورایی شش نفره که حضرت امیر هم جزو آن شورا بودند به گونه ای طراحی کرد که کسی جز عثمان بن عفان خلیفه ی سوم اهل تسنن ، خروجی آن شورا نباشد و همانطور هم که حضرت امیر در مواقع مختلف بدان اشاره فرمودند،شورایی از پیش تعیین شده با افراد مختلف ، برای تعیین شخص خاصی بود .
گروه ۵ + ۱ با طراحی آمریکا ، فقط و فقط برای مشروع جلوه دادن زورگویی های شیطان بزرگ طراحی شد و نتیجه ی آن از پیش تعیین شده می باشد . هیچگاه عقب نشینی از مواضع ، امتیازی را برای جمهوری اسلامی ایران در بر نخواهد داشت بلکه غرب و آمریکا با بازی با واژگان سیاسی هدفی جز متوقف کردن حرکت رو به جلوی جمهوری اسلامی ندارند .

خلاصه ی مطالب :

۱ – آمریکا و غرب نمی خواهند به هیج وجه ایران فعالیت های هسته ای صلح آمیز خود را پیش ببرد چرا که اگر چنین باشد ، ایران به قدرتی تبدیل خواهد شد که دست و پنجه نرم کردن با آن بسیار سخت خواهد بود .
۲ – دلیل تحریم ها و فشارهای اقتصادی ، خسته کردن مردم از حکومت و در نتیجه جدایی آنها از جمهوری اسلامی بوده است .
۳ – اتحادیه ی اروپا بدون اجازه ی آمریکا نمی تواند تحریم ها را بردارد .
۴ – دولت آمریکا هم بدون اجازه ی کنگره ی آمریکا چنین حقی را ندارد .
۵ – اگر در شورای امنیت سازمان ملل هم تصمیمی بر خلاف کنگره ی آمریکا گرفته شود ، آمریکا آنرا وتو می کند !
۶ – گروه ۵ + ۱ رسما از خود هیچ اختیاری ندارد و تحریم های کنگره ی آمریکا علیه ایران روز به روز بیشتر می شود .
۷ – آمریکا و غرب در گروه ۵ + ۱ دنبال توقف ایران هستند و هدفی جز این ندارند !
۸ – آمریکا حتی از زمان محمدرضا پهلوی نوکر و گماشته ی خود تا به امروز ،بنا به دلایل چهارگانه ای که عرض شد ؛ نمی خواهد که شاهد پیشرفت های ایران در زمینه ی اتمی باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد