ضد شیطان پرستی

ضد شیطان پرستی

سلام ورودتان را به این وبلاگ خوش آمد می گوییم .
ضد شیطان پرستی

ضد شیطان پرستی

سلام ورودتان را به این وبلاگ خوش آمد می گوییم .

ستایش؛ توهین به شعور بیننده

 بسم الله الرحمن الرحیم
سلطانی در تازه ترین فعالیت هنری خود مجموعه تلویزیونی "ستایش" را با مشخصه های فوق به کارنامه نه چندان موفقش اضافه کرده است . مجموعه ای که با توجه به زمان پخش و قصه های هزار یک شبش به ضعم مدیران سیما با استقبال مثبتی در میان مخاطبان روبرو است. آشفتگی آزار دهنده در ارائه خلاصه قصه" ستایش" مرهون تلاش منفعلانه سازندگان و مدیران سیما برای نگه داشتن مخاطب پای گیرنده هاست که به واقع نتیجه عکس داشته است .


سرویس نقد رسانه پایگاه 598 - علی سالم/ سعید سلطانی کارگردانی که شهرتش را مدیون سریال پس از باران با نگاهی دوپهلو به روابط ارباب رعیتی است. سریالی که در اوایل دهه 80 شمسی با درون مایه قراردادن موضوع ورود همسر دوم به زندگی و ... توانست مخاطبین بسیاری را در آن دوران جذب کند.

از دیگر ساخته های سعید سلطانی می توان به سریالی های نه چندان موفق شکرانه ، سال های برف و بنفشه ، جوانی ، خانه یی در تاریکی اشاره کرد . فضای داستانی کند ، روایت گذشته ، نقل و قل صحنه ها ، برداشت غلو آمیز از زمان حال جامعه و شخصیت های قصه ، ایجاد فضاهای ذهنی نادرست از واقعیت ها از ویژگی های عمده آثار این هنرمند می باشند.
 
سلطانی در تازه ترین فعالیت هنری خود مجموعه تلویزیونی "ستایش" را با مشخصه های فوق به کارنامه نه چندان موفقش اضافه کرده است . مجموعه ای که با توجه به زمان پخش و قصه های هزار یک شبش به ضعم مدیران سیما با استقبال مثبتی در میان مخاطبان روبرو است . معمولا در نقد ، نگارنده خلاصه ای از کلیت قصه را جهت تعیین دیدگاه ارائه می دهد . اما به واقع به دلیل وجهه هزار و یک شبی قصه این امر با مشکل روبروست.
 
ابتدا فرار یک سرباز (مهدی سلوکی) از جنگ را نظاره گر هستیم که با تلاش و کمک البته نافرجام خواهر و دوستش راه به جایی نمی برد . در ادامه روایت ، شخصیت اصلی (ستایش) به یکباره از حاشیه خارج می شود و داستان علاقه و عشق و مسلما مخالفت و سنگ اندازی والدین آغاز می شود. تازه زمانی که گره گشایی قصه عشق و عاشقی به پایان مضحک خود نزدیک و بیننده منتظر عاقب این زوج است ، قصه حسادت های عروس خانواده حشمت فردوس (داریوش ارجمند) آغاز می شود .

 این سریال با این داستان نیز به پایان نمی رسد ، با مرگ پسر فردوس (مهدی پاکدل) ماجرا تازه ای آغاز می شود و گویا زندگی سراسر نکبت و بدبختی ستایش پایانی ندارد .... هنگامی که ماجرا حضانت و تعقیب و گریز حشمت فردوس و ستایش دیگر رمقی برای بیننده باقی نمی گذارد به یکباره کارگردان ماجرایی غیر رئال از مجموعه های هزار و یک شبش را بازگو می کند .گویی سعید سلطانی پایانی برای قصه هایش متصور نیست و یا شاید هم پایانی ندارد . پدر ستایش (محمود عزیزی) به گذشته عجیب و ناموزنش بر می گردد . تمام این ماجرا ها با حضور ناگهانی و حذف ناگهانی تر شخصیت ها در قصه ها همراه است.
 
این آشفتگی آزار دهنده در ارائه خلاصه قصه" ستایش" مرهون تلاش منفعلانه سازندگان و مدیران سیما برای نگه داشتن مخاطب پای گیرنده هاست که به واقع نتیجه عکس داشته است . حفظ مخاطب با این تلاش کودکانه علاوه بر توهین به شعور مخاطب نکات منفی بسیاری داشته است ...
 
فرار از جنگ ، دفاع از ...

ابتدای قصه برادر ستایش (مهدی سلوکی) نقش جوان فراری از جنگی را بازی می کند که با نگاهی رئال به جنگ ، خونریزی و هراس انسان را از آن نمایان می کند . اما آیا دفاع مقدس نیز جنگی همچون جنگ های دیگر بشری بوده است ؟ آیا کربلا یک جنگ بوده است ؟ اینها سوالاتی است که شخصیت اصولی و عادل یعنی طاهر (مهدی پاکدل) در عمل با حمایت همه جانبه پاسخی نامیمون می دهد.

اینجاست که فرار از دفاع ، با کشته شدن ترحم برانگیز و مظلومانه محمد بردار ستایش و زندان افتادن طاهر ، توجیه فرار را بیشتر نمایان می کند.
 

علاقه کور ، جامعه بینا

دختری(ستایش) با درون مایه و ظاهری معتقد به اخلاق دینی از یک خانواده مذهبی ، فرهنگی و اهل ادب و اخلاق با برخورد هایی که فقط از نگاه نشات می گرفت عاشق دوست بردارش می شود . عشقی که با پشت به جامعه ، خانواده و ارزش ها در نهایت با حیله گری فیلم نامه نویس به نتیجه مطلوب می رسد !!! خانواده به سمت دختر بازخواهند گشت و مسلما این خانواده وابسته به اصول باید دست از دیدگاه های بعضا مذهبی خود بر دارند .

بازگشتی که با پشیمانی پدر و مادر ستایش ، تلاشی بود بر اثبات عدم کفایت عقاید مذهبی در حل مشکلات جامعه ، چه گذشته و یا امروز ...
 
تعارض با قانون ، قانون متعارض

در ادامه ، پس از مرگ طاهر دعوایی بین حشمت فردوس و ستایش برای حضانت فرزندان جهت گره افکنی در قصه و کش دار کردن در می گیرد. چرا در این بخش از داستان که نویسنده در گذشته تلاش بر واقع گرایانه نشاندادن ماجرا ها می کند اینک با تحریف قانون در حکومت اسلامی تلاشی هدفمند برای محجور نشان دادن حقوق زن در جامعه و حمایت ناحق از مرد سالاری قانونی دارد ؟

قانون مدنی کشور ، مستقیماً بر مبانی حقوق اسلامی استوار شده و تنها قانون مدنی است که در آن قواعد فقه امامیه رعایت گردیده است . مطابق نظر مشهور فقهای امامیه و قانون مدنی "نگاهداری اطفال هم حق و هم تکلیف پدر و مادر است" و در صورت فوت پدر حضانت به معنای نگهداری و سرپرستی با مادر است ... در صورت فوت پدر و مادر هر دو ، سرپرستی و حق حضانت با جد پدری کودک ...

مطابق واقعیت حضانت فرزندان حق قانونی و شرعی ستایش است و برای حشمت فردوس هیچ حقی از این باب قابل تصور نیست . چه اینکه قانون در این باره از گذشته تا بحال تغییر نداشته است .
حال چرا و به چه منظور قصه اصلی و مهم مجموعه ستایش به غیر عادلانه بودن حقوق شرعی زن در جامعه و حکومت اسلامی پرداخته و با زیرکی بیننده را بدبین و نامطمئن به عدالت در حقوق اسلامی کرده است ؟ عدالتی که ستایش باید برای استیفاء و اعمال آن با قانون جامعه اسلامی خود بجنگد ؟ سوالی است که مطمئنا عدم آگاهی نویسنده ، سازندگان و حتی مدیران سیما علت اصلی آن نمی باشد.
 
پایان اندوه ، آغازگر حسرت

سریالی که از ابتدا شخصیت اصلی آن یعنی ستایش سراسر با غم و اندوه در حال دسته و پنجه نرم کردن است . اندوهی ابدی که گویی پایانی بر اندوه او وجود ندارد . برادر کشته می شود ، مرد مورد علاقه اش در زندان است ، مادر فوت می کند ، پدر طاهر مخالف و مانع زندگی اوست ، شوهر می میرد ، پدر مشکل شنوایی دارد ، خانه می سوزد ، قانون به دنبال ضایع کردن حقوقش است و ... بسیار مواردی که در طول سریال حس ناکامی را برای این شخصیت تداعی می کند . غم و اندوهی که یاس و ناامیدی را در جامعه ترویج می دهد و در نهایت به سیاه نمایی محض مبدل خواهد شد . بطوریکه به ندرت در اطراف ستایش شخصیت مثبت و اخلاقی می توان مشاهده کرد .

جامعه ای که پر شده از قاتلینی که از نظام قضایی مرخصی می گیرند !!! برای شناسایی ستایش ، آنهم از طریق عکسی که طاهر شوهر ستایش ، به دوستانش نشان داده است !!!
 
 
تلاشی برای حفظ مخاطب به قیمت توهین به شعور و عبور از خط قرمز های ارزشی و اخلاقی جامعه ...

درددل‏های استاد ضد فراماسونری در غرفه ابنا + عکس

بسم الله الرحمن الرحیم

رائفی‏پور با انتقاد از انتشار شایعات گفت: فردی در ماهشهر گفته بود رائفی با آیت الله مصباح جلسه داشته و ایشان به او گفته بگو فلانی فراماسونر است اما رائفی قبول نکرده و گفته من سند ندارم و حرف آیت الله مصباح را گوش نکرده است.این در حالی است که من تا به حال هیچ جلسه‏ای با آیت الله مصباح نداشته‏ام.


درددل‏های استاد ضد فراماسونری در غرفه ابنا + عکس

ادامه مطلب ...

استقبال از نشست عرفان‌های کاذب و ادیان نوظهور در غرفه فارس

بسم الله الرحمن الرحیم

خبرگزاری فارس: یکی از مخاطبان می‌گوید: شما دکتر رائفی‌پور را نمی‌شناسید او یک کارشناس است که درباره فراماسونری سخنرانی‌های جالبی کرده است. توصیه می‌کنم شما هم به سخنان وی گوش کنید.

 

به گزارش خبرنگار فارس در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها نشست «عرفان‌های کاذب و ادیان نوظهور» با حضور رائفی‌پور؛ کارشناس امور اجتماعی در غرفه خبرگزاری فارس برگزار شد.

بنابراین گزارش این نشست با استقبال کم سابقه‌ای از سوی بازدیدکنندگان مواجه شد به طوری که افراد زیادی خارج از غرفه خبرگزاری فارس ایستاده به سخنرانی رائفی‌پور درباره بحث عرفان‌های کاذب و ادیان نوظهور گوش فرا می‌دادند، نظر برخی از بازدیدکنندگان مشتاق به این بحث را در زیر می‌خوانید:

سینا محبی 32 ساله و کارمند در پاسخ به این سؤال که چرا در کنار غرفه فارس ایستاده و به سخنان رائفی گوش می‌دهد، می‌گوید: شما دکتر رائفی‌پور را نمی‌شناسید او یک کارشناس است که درباره فراماسونری سخنرانی‌های جالبی کرده است. توصیه می‌کنم شما هم به سخنان وی گوش کنید.

کتایون رفعتی کارشناس حسابداری که با دقت به سخنرانی گوش می‌دهد، بی‌حوصله در پاسخ به سؤالی که چرا در این نشست شرکت کرده است، می‌گوید: من به طور کلی از سخنرانی دل خوشی ندارم اما به نظرم حرفهای این آقا (دکتر رائفی‌پور) بسیار پرمغز است، حالا بگذارید بقیه حرفهایش را گوش دهم و از من فاصله می‌گیرد تا راحت‌تر گوش فرا دهد.

زوجی جوان که دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای به دوش دارند در گوشه غرفه نشستند. سؤالم را تکرار می‌کنم. مرد جوان می‌گوید حرفهای این سخنران را قبول دارم. تنها مشکل جلسه متکلم وحده بودن وی است که همسرش نیز حرفهای مرد را تأیید می‌کند و وقتی که متوجه می‌شود در آخر جلسه می‌تواند سؤال و جوابی نیز داشته باشد، توجه‌شان دوباره به جلسه جلب می‌شود.

مردی که خود را کارشناس اجتماعی معرفی می‌کند نیز در پاسخ به سؤالم می‌گوید در میان صحبت‌های ایشان کلمه کابالا را شنیدم و به خاطر اینکه در این خصوص تحقیق می‌کنم، علاقمند شدم که بمانم و گوش کنم!

دو خانم محجبه نیز که در میان جمعیت تلاش می‌کنند سخنران را ببینند، می‌گویند: این فرد همان کسی است که 70 نماد شیطان‌پرستی را از روی یک اسکناس شناسایی کرد.

دو نفر از نگهبانان درهای مصلی نیز آمده‌اند هر دو می‌خواهند بیشتر بمانند اما باید زودتر بروند. از شخصی در آن‌جا خواهش می‌کنند که صدای سخنران را ضبط کند و برای آن‌ها بیاورد. با این دو نفر همراه می‌شوم و دلیل کارشان را جویا می‌شوم و می‌گویند این آدم خیلی ساده حرف‌های سخت می‌زند و ما از شنیدن آنها فکر می‌کنیم و خوشحال می‌شویم.

از شنبه آغاز شود ؛ 40 روز دعا و تضرع برای تعجیل در فرج

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در پی شدت گرفتن ظلم و ستم به مسلمانان ـ و بویژه شیعیان در بحرین، عربستان، آذربایجان و پاکستان تعدادی از طلاب و فعالان سایبری حزب الله، با الگو گرفتن از دستور امام صادق(ع) برنامه‏ای تحت عنوان 40 روز دعا و تضرع برای تعجیل در فرج را برنامه‏ریزی کرده‏اند.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ در پی شدت گرفتن بحران‏های جهانی و نیز ظلم و ستم فراوان به مسلمانان ـ و بویژه شیعیان در بحرین، عربستان، آذربایجان و پاکستان تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم و نیز فعالان سایبری حزب الله، برنامه‏ای تحت عنوان 40 روز دعا و تضرع برای تعجیل در فرج را برنامه‏ریزی کرده‏اند.

این برنامه که از «روایات 40 روز گریه بنی اسرائیل برای فرج و نجات از دست فرعون» الگو گرفته است، از روز اول ذوالحجه آغاز و تا روز عاشورای امسال ادامه خواهد داشت و می‏تواند به شکل فردی و یا در هیأت‏های مذهبی انجام شود.

متن بیانیه این طلاب به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم انا نشکو الیک...

ضجه جهانی برای نجات

بیا دمی بنشین زارزار گریه کنیم

بیاکه که ازغم هجران یارگریه کنیم

زسوز ناله بلبل بهار می‏آید

بیا برای فراق بهار گریه کنیم

به ندبه امت موسی گرفت حاجت خویش

یک اربعین بنشین تا هزار گریه کنیم

امام صادق علیه السلام فرمودند: «فلما طال علی بنی اسرائیل العذاب ضجوا و بکوا الی الله اربعین صباحاً فاوحی الله الی موسی و هارون یخلصهم من فرعون فحطّ عنهم سبعین و مأه سنة، هکذا انتم لو فعلتم لفرج الله عنا، فاما اذ لم تکونو فان الامر ینتهی الی منتهاه» ؛ یعنی: «زمانی که عذاب بنی اسرائیل طول کشید، آنان ضجه زدند و چهل صبح به درگاه خدا گریستند و ضجه کردند. پس خداوند پس 170سال در فرج آنان تعجیل کرد و به موسی و هارون وحی نمود که آنان را از فرعون خلاصی بخشند. هم چنین شما اگر چنین کنید، خداوند فرج ما را می رساند و اگر مانند آنان نباشید، امر ظهور به انتهای زمان معین خود می‏رسد». (تفسیر عیاشی جلد 2 صفحه 154)

بنا بر این دستور، 40 روز ضجه و گریه جهانی به درگاه خداوند می‏کنیم تا در ظهور امام زمان(عج) تعجیل فرماید. برای وحدت رویه و از آنجا که دعای جمعی اثر بیشتری دارد و در این روایت هم به آن تصریح شده است زمان این 40 روز  از اول ذی الحجه تا روز عاشورا پیشنهاد می‏گردد.

پس بیایید همناله با شیعیان جهان ـ بویژه در بحرین، عراق، عربستان، یمن، پاکستان، هندوستان، آذربایجان، سوریه و لبنان ـ با توجه به طول هجران و غیبت مولایمان و شدت اضطرار خلق به سوی منجی الهی، به صورت فردی، خانوادگی و هیئتی دست نیاز به سوی خداوند مجیب و قریب و مهربان برداریم.

از اعمالی که می‏توان در این 40 صبح تضرع انجام داد "دعای فرج (عظم البلاء)"، "زیارت عاشورا"، "دعای علقمه"، "دعای عهد"، "دعای ندبه" و نیز "روضه امام حسین علیه السلام" است.

با التماس دعای فرج