ضد شیطان پرستی

ضد شیطان پرستی

سلام ورودتان را به این وبلاگ خوش آمد می گوییم .
ضد شیطان پرستی

ضد شیطان پرستی

سلام ورودتان را به این وبلاگ خوش آمد می گوییم .

آخر الزمان از دیدگاه انجیل

در حدود 2000 سال پیش، یکی از حواریون از عیسی(ع) پرسشی کرد که: «نشانه‌ی آمدن شما و آخرالزمان چه خواهدبود؟»1 این پرسش، کنجکاوی مردم را از آن زمان تاکنون برانگیخته ‌است. از آن پس مردم در هر نسلی به فکر فرو رفتند. آیا جهان به معنای واقعی کلمه تمام خواهد شد؟ اگر بلی چگونه؟ چرا؟ و در چه زمانی؟ انجیل درباره‌ی این پرسش مهم چه می‌گوید؟ این سؤالات تنها برای افراد مذهبی مطرح نمی‌شود، در دهه‌های اخیر، قشرهای مختلف مردم در مورد امکان پایان‌ یافتن جهان اندیشیده‌اند. سیاستمداران، آموزش‌گران و دانشمندان، انهدام احتمالی جهان بوسیله‌ی عوامل چندی را پیش‌بینی کرده‌اند. این عوامل عبارتند از: جنگ‌های هسته‌ای،رویدادهای زیست‌محیطی، آلودگی‌های سیاره‌ای، افزایش جمعیت، بیماری‌های کشنده و برخورد شدید با یک ستاره‌ی دنباله‌دار یا یک سیارک.

>> انهدام احتمالی توسط یک عامل آسمانی
اگر چه برخی از این احتمالات بعید به نظر می‌رسند اما برخی خطر جدی به شمار می‌روند. با در نظر گرفتن تعداد رو به افزایش چاله‌های عظیم که در سال‌های اخیر کشف شده ‌است، دانشمندان بر این باورند که برخورد شدید زمین با یک سیارک مرگبار، اجتناب‌ناپذیر است.
نتیجه‌ی این برخورد ناگهانی چه خواهدبود؟ «میشو کاکو»، استاد فیزیک‌نظری در «سیتی کالج» نیویورک، می‌گوید: «عبور یک سیارک از فاصله‌ی چند کیلومتری زمین به دلیل تأثیر آن بر روی کره‌ی ‌زمین ویرانی‌های عظیمی را به دنبال می‌آورد. موج لرزش، قسمت اعظمی از ایالات متحده را با خاک یکسان خواهد کرد. اگر این موج با اقیانوس‌ها برخورد کند مدی به وجود می‌آورد که یک کیلومتر ارتفاع خواهد داشت و این کافی است تا بسیاری از شهرهای ساحلی زمین در معرض سیل قرار بگیرند.»
در سال 1908، یک شهاب بر فراز منطقه‌ی دوردستی در سیبری منفجر شد. اگر چه این ستاره نسبتاً کوچک بود ولی حدود 1000 کیلومتر مربع جنگل را با خاک یکسان کرد و 80 میلیون اصله درخت را از ریشه برکند. انرژی‌یی که توسط این شهاب آزاد شد برابر با انرژی آزاد شده توسط یک بمب هیدروژنی عظیم بود. لرزش‌های حاصل از آن حتی در لندن نیز ثبت شد.

>> خطر رو به رشد هسته‌ایبه طور کلی کارشناسان بر این باورند که از میان وسایل قدرتمند برای نابودی بشر، سلاح‌های هسته‌ای بزرگ‌ترین خطر را ایجاد می‌کنند. «آلریچ کورتنر»، متکلم اتریشی، اظهار می‌دارد: «خطر هسته‌ای… موقت و گذرا نیست بلکه یک خطر جهانی بدون برگشت است. امکان پایان یافتن تمام حیات، اکنون واقعیتی از جهان ما است.» برخی از دانشمندان هوشیار از این نیز فراتر رفته و اظهار داشته‌اند که نابودی هسته‌ای امکان‌پذیر است. «کارل ساگان‌»، یکی از مشهورترین دانشمندان جهان، قبل از مرگش در سال 1996 نوشت: «پیشرفت سلاح‌های هسته‌ای و سیستم انتقال آن، دیر یا زود به سوی یک فاجعه‌ی جهانی رهبری خواهد کرد.»
با پایان جنگ سرد، احتمال جنگ هسته‌ای شدید بین کشورها کاهش یافت، اما با افزوده شدن مداوم دولت‌های دیگر به مجموعه‌ی کشورهای صاحب سلاح‌ هسته‌ای، خطر دوباره برگشت. با افزوده شدن کره‌ی شمالی، اعضای باشگاه هسته‌ای به ده عضو رسیده ‌است. بیش از پنجاه هزار سلاح هسته‌ای در جهان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها در مناطق بی‌ثبات قرار دارد. هیچ کس جرئت اخراج این اندیشه از ذهن خود را ندارد که گروه‌های تروریستی، درصورت دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای، از آن در جهت رسیدن به اهداف مرگبار خود استفاده خواهند کرد. دانشمندان خوشبین بر این باورند که در سایه‌ی اکتشافات مداوم در علم و فن‌آوری، دولت‌هایی وجود خواهند داشت که برای گسترش تمدن جهانی با هم متحد خواهند شد. اما، دکتر کاکو اذعان دارد که در پشت پرده، احتمال جنگ هسته‌ای، شیوع یک بیماری همه‌گیر یا ویرانی محیط ‌زیست وجود دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد