ضد شیطان پرستی

ضد شیطان پرستی

سلام ورودتان را به این وبلاگ خوش آمد می گوییم .
ضد شیطان پرستی

ضد شیطان پرستی

سلام ورودتان را به این وبلاگ خوش آمد می گوییم .

پاسخ به وهابیون


وهابی ها نوسل به اولیای الهی و وسیله قرار دادن آنها نزد خداوند متعال را جایز نمی دانند و سیره عموم مسلمانان را در این باره انکار می کنند. گروه فتوای وهابیون در جواب سوالی از توسل پاسخ دادند:

«توسل به پیامبر (ص) و غیر او از انبیا و صالحان جایز نیست.همچنین توسل به مقام آن حضرت(ص) و غیر او حرام است زیرا این عمل بدعت است و از پیامبر (ص) و از صحابه درباره آن حکمی نرسیده است.»

(البدع و المحدثات وما لا اصل لهص ۲۶۵-۲۶۶)

نقد افکار وهابیون درباره توسل:

- توسل چیست؟توسل در لغت یعنی انجام دادن عملی که به سبب آن به خدا نزدیک شویم و اما در اصطلاح توسل آن است که بنده چیز یا شخصی را نزد خداوند واسطه قرار دهد تا او وسیله تقرب آن شخص به خدا گردد.

- آیا هر توسلی حرام است؟

توسل به اولیای الهی به دو صورت انجام می گیرد:

۱.توسل به ذات آنها :مثلا انسان بگوید:خدایا من به پیامبرت محمد(ص) توسل می جویم که حاجت مرا روا کنی.

۲.توسل به مقام و مرتبه بلند آنان نزد خداوند: مثلا بگوید خدایا من مقام و حرمت محمد(ص) و حق او را نزد تو وسیله قرار می دهم که نیاز مرا برآورده سازی.

وهابی ها در دو صورت توسل را حرام و بدعت می دانند بر خلاف روایات اسلامی و سیره مسلمانان که توسل به انبیا و اولیا را به هر دو نوعش اجازه می دهند.

وقتی شیعه به پیامبر (ص) توسل می کند یا یکی از ائمه(ع) را زیارت می کند هرگز این تصور به ذهنش نمی آید که انها خدا و پروردگار او هستند بلکه در نظر او انها واسطه های فیض و حلقه های وصل و رابط بین خدا و بندگان او هستند.

- دیدگاه روایات و سیره مسلمانان:

* سیوطی در الدر المنثور از عمر بن خطاب نقل کرده است که پیامبر (ص) فرمود: وقتی آدم آن گناه را مرتکب شد سر بر آسمان بلند کرد و گفت: خدایا به حق محمد از تو می خواهم که مرا بیامرزی....(مسند احمدج ۴ ص ۱۳۸)

* در اسد الغابه می خوانیم:در آن سال که قحطی به اوج خود رسید عمر به وسیله عباس بن عبدالمطلب طلب باران کرد و خداوند به وسیله او آنان را سیراب نمود و زمین ها را خرم ساخت. عمر رو به مردم کرد و گفت:عباس وسیله ماست به سوی خدا و مقامی بلند نزد او دارد.(اسد الغابه ج ۱۳ ص ۱۱۱)

 

تهاجم فرهنگی

تهاجم و هجوم یک ملت به ملتی دیگر به صورتهای مختلف اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی صورت می‌پذیرد، اما در بین انواع یاد شده تهاجم فرهنگی، خطرناکتر از بقیه می‌باشد چون در تهاجمات نظامی، اقتصادی و سیاسی، ملت مورد تهاجم قرار گرفته، از عملکرد دشمن و نیت‌های وی آگاهی دارد، اما در تهاجم فرهنگی به دلیل ظرافتکاری دشمن، چنین تهاجمی آشکار نبوده و ممکن است ملتی سالهای خیلی زیادی تحت چنین تهاجمی گرفته باشند ولی خودشان متوجه تهاجم نبوده و بلکه حتی مظاهر تهاجم دشمن را با عنوان مد یا روشنفکری قبول کنند تا حدئیکه کسی اگر، آگاهی پیدا کرد و خواست با آن مقابله کند با وی به عنوان ضد مد یا انسان عصر حجری برخورد می‌کنند. اما قبل از پرداختن به اصل مساله، لازم است تعریفی از فرهنگ داشته باشیم.

تعریف فرهنگ و تهاجم فرهنگی

برای فرهنگ تعریفهای زیادی گفته شده اما به طور خلاصه و خیلی ساده می‌توان گفت که فرهنگ مایه های فکری و ارزشی است که رفتارهای اختیاری و اجتماعی انسان، تحت تاثیر آنها قرار می‌گیرد و شامل شناختها و باورهای انسان، ارزشها و گرایشها و رفتارها و کردارها می‌باشد بر این اساس تهاجم فرهنگی عبارت خواهد بود از هر گونه حرکتی از دشمن که در صدد تغییر یا تحریف ارزشها و رفتار و کردارهای انسانی و ملتی می‌باشد. به عبارت دیگر تهاجم فرهنگی یعنی اینکه ملتی، بخواهد فرهنگ رایج و غالب یک ملتی را از دستش گرفته و فرهنگ خود را به آنها تحمیل کند تا ملت مورد تهاجم گرفته تحت سلطه این ملت در آمده تا از این وسیله به این ملت تسلط یافته و ضربان اقتصادی و سیاسی و نظامی آن را در دست خود بگیرند، و برای اینکار آسانترین راه کم و هزینه ترین راهها، همان تغییر فکر و خط مشی ملتی است اینکه فرهنگ شما، فرهنگ خوبی نیست اینگونه فکر کرده‌اید که به اینجا رسیده‌اید، شما متحجرید، و انواع شعارهای به ظاهر زیبا، همچنانکه یکی از ماموران سیا نیز در گزارشهایش نوشته که اتحاد جماهیر شوروی به این دلیل شکست خورد که متوجه نشد که اگر چهارچوب فکریش را عوض کند، خود به خود همه چیز اعم از نظامات سیاسی و اقتصادی نیز عوض خواهد شد. بر این اساس همیشه، قبل از تهاجمات نظامی، تهاجمات فرهنگی صورت می‌گیرد. 

هدف از تهاجمات فرهنگی

تهاجم فرهنگی دو هدف در ضد هم می‌تواند داشته باشد، یعنی زمانی تهاجم فرهنگی به علیه یک ملتی به خاطر این است که آنها فرهنگ متعالی ندارند و از نظر فرهنگی و علمی و اجتماعی در انحطاط به سر می‌برند در چنینی شرایطی اگر یک فرهنگی علیه چنین فرهنگی، قیام کند، چنینی تهاجمی خوب است؛ به عنوان مثال اگر فرهنگی آمد و فرهنگ مصرف گرایانه یک ملت را که به تولید ارزش چندانی نمی‌دهند را تغییر داد و فرهنگ آنها را به فرهنگ تولیدی تبدیل کرد، چنین تهاجم فرهنگی نه تنها بد نیست بلکه واجب نیز می باشد. 
اما در مقابل، تهاجم فرهنگی یک هدفی نیز دارد و آن اینکه باورهای صحیح را از مردم بگیرند و در مقابل باورهای دروغین و ارزشهای غلط را به آنها تلقین دهند، که چنین تهاجمی بد می‌باشد و باید در مقابلش ایستاد، امروزه یکی از اهداف تهاجمات فرهنگی، تامین منافع اقتصادی کشور حمله کننده می‌باشد بویژه در ملتهایی که مادیگرا بوده و چیزی غیر از مادیات را قبول ندارند، این دسته از افراد، از فرهنگ به عنوان ابزاری برای رسیدن به هدفهای اقتصادی خود بهره می‌برند، چرا که برای چنین افرادی ارضای شهوات و مال اندوزی و ثروت، فقط مطرح بوده و چنین دیگری مطرح نیست و چون به این نتیجه رسیده‌اند که با اسلحه فرهنگ به دلخواه خود می‌رسند بر این اساس، از تهاجم فرهنگی استفاده می‌کنند. یعنی برای چنین افرادی مطرح نیست که کشور مورد حمله شونده آیا دارای فرهنگ صحیح است یا غلط و اصلا در فکر اصلاح آن فرهنگ نمی‌باشند بلکه به عنوان وسیله‌ای استفاده می‌کنند تا جائیکه اگر دیدند این ابزار قدیمی شده، آنرا رها کرده و دست به دامان ابزارهای دیگری می‌شوند. 

اولین و آخرین قدم تهاجم فرهنگی

براساس تعریف فرهنگ که گفتیم که همان مایه‌های فکری یک ملتهای می‌باشد، اولین قدم در تهاجم فرهنگی تغییر اساس و پشتوانه فکری و ارزش یک ملت می‌باشد چون هر ملتی بر اساس نوع فکر و اندیشه‌اش، اقدام به کاری می‌کند چون اگر در ملتی روحیه صرفه جوئی هست، الگو در ملتی روحیه تولیدی است، اگر در ملتی غیرت، تعصبات صحیح، جوانمردی، احترام به بزرگان، حقوق دیگران مطرح است به این دلیل است که پشتوانه فکری آنها است بر این اساس برای اینکه برای چنین ملتی تسلط یابند باید این باورها و مایه‌های فکری عملی آنها را بگیرند به جای روحیه صرفه جوئی، رویحه چشم و هم چشمی و مد را بدهند، به جای غیرت و تعصب در ملتی روحیه بی بندوباری و فحشا را تزریق کنند و چنین تبلیغ کنند که اینها مظاهر فرهنگی است و هر کس خودش را مطابق این کارها نکند یا بر علیه آنها قدم بردارد افرادی متجر و بی عقل می‌باشند و ... که اگر دشمن به چنین کاری پیروز شد، آغازگر بدبختی این ملت خواهد گردید. 

نمونه تهاجم فرهنگی

پس مهمترین کار دشمن در تهاجم فرهنگی گرفتن روحیّه خود باوری و ایمان از یک ملتی می‌باشد، در این زمینه بد نیست سخن یکی از معاونان سابق سیا را از نظر بگذارانیم ایشان می‌گوید: بعد از مدتها تحقیقی به این نتیجه رسیدیم که قدرت رهبر مذهبی ایران و استفاده از فرهنگ شهادت در انقلاب ایران تاثیر گذار بوده، ما هم چنین به این نتیجه رسیدیم که شیعیان بیشتر از دیگر مذاهب اسلامی فعال و پویا هستند ... به همین منظور چهل میلیون بودجه برای آن اختصاص دادیم ... و تا سال 1389 مرجعیت را که سد اصلی اهداف ما می‌باشند تضعیف کرده و آنان را بدست خود شیعیان و دیگر مذاهب نابود کنیم و در نهایت تیر خلاص را بر این فرهنگ و مذهب بزنیم. 

جمع بندی

پس با توجه به مطالب گفته شده، از میان انواع تهاجمات؛ تهاجمات فرهنگی با نظر بر اینکه اساس رفتار و اندیشه هر ملتی را هدف قرار داده خطرناکتر بوده زیرا ملتی که از نظر فرهنگی، جیره خوار ملتی دیگر باشد صد در صد از نظر نظامی، سیاسی، اقتصادی نیز جیره خوار همان ملت خواهد شد، پس مهمترین وظیفه ما شناخت فرهنگ مذهبی ، ملی، منطقه‌مان می‌باشد تا با مظاهر تهاجم فرهنگی دشمن آشنا گردیم و به حراست از فرهنگ خودمان بپردازیم که در این صورت اگر کار از کار بگذرد و ما دیر متوجه باشیم، نوشداروی روی بعد از مرگ سهراب خواهد شده و بیش از حسرت خوردن نخواهد داشت. 

کمین شیطان پرستان در دانشگاه ها


کمین شیطان پرستان در دانشگاه ها
آنها قصد دارند خیلی آرام و بی صدا دانشگاه ها را تسخیر کنند و در غیاب مسوولان رصدگری که باید شناسایی شان کنند، مثل یک بیماری ریشه کن ناشدنی و مرگ آور بی هیچ واهمه از طریق پناهگاه اهالی دانش به جامعه حمله کنند تا این بار رسانه ها به مردم هشدار دهند: «شیطان پرستان در کمین دانشجویان نشسته اند.»

آنها قصد دارند خیلی آرام و بی صدا دانشگاه ها را تسخیر کنند و در غیاب مسوولان رصدگری که باید شناسایی شان کنند، مثل یک بیماری ریشه کن ناشدنی و مرگ آور بی هیچ واهمه از طریق پناهگاه اهالی دانش به جامعه حمله کنند تا این بار رسانه ها به مردم هشدار دهند: «شیطان پرستان در کمین دانشجویان نشسته اند.»

پیش از این نیز روزنامه جام جم بارها و بارها درباره گسترش سریع پدیده شیطان پرستی گزارش هایی داده بود اما حالا که پای شیطان پرست ها به دانشگاه ها رسیده و با استفاده از غفلت برخی مسوولان نفوذ خود را در محیط های علمی کشور گسترش می دهند، سکوت جایز نیست و این همان چیزی است که باعث شده معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نگرانی اش را علنی کند.

پیش از آن که گفته های بی سابقه این مسوول را به همراه یک مقام وزارت علوم درباره رواج شیطان پرستی در دانشگاه ها بخوانید، بد نیست تعریفی کوتاه از شیطان پرستی و نمادهای آن بشنوید تا به این نتیجه برسید که خیلی از انگشترها و گردنبندها و خالکوبی ها و تصاویر چاپ شده روی لباس گروهی از جوان ها دانسته یا ندانسته نماد شیطان پرستی محسوب می شود.

● شیطان پرستی را می شناسید؟

دکتر احسان مقدسی پژوهشگر در کتاب «کژراهه شیطان پرستی در دنیای معاصر» درباره این پدیده توضیح می دهد: شیطان پرستی حرکتی مکتبی، شبه مکتبی یا فلسفی است که هواداران آن شیطان را طرح و الگوی اصلی و قبل از عالم هستی می پندارند. آنها شیطان را موجودی زنده و با چند وجه از طبیعت انسان مشترک می دانند. نمادهای شیطان پرستی رایج معمولا ستاره صبح یا پنتاگرام، تک چشم، سر بز، سر دیو، صلیب وارونه، صلیب شکسته، چشم شیطان، رقم ۶۶۶، حلقه ای متصل به صلیب وارونه و موسیقی های خاص است.

براساس گفته های مسوولان کشور، در حال حاضر بیش از ۷۰ فرقه وابسته به جریان شیطان پرستی در کشور به صورت زیرزمینی در حال فعالیت و تبلیغ هستند که معمولا و در نخستین برخورد با طعمه هایشان، خود را نه به عنوان شیطان پرست بلکه به عنوان فرقه ای با گرایش های معنوی و.... معرفی می کنند!

بر خلاف تصور عموم، استفاده از لقب شیطان پرست برای یک گروه صرفا به این معنا نیست که آن گروه شیطان را پرستش می کنند بلکه ممکن است گروهی، انسان را خدا بدانند یا طرفدار شر و جنایت باشند یا به موجودات افسانه ای شرور به عنوان الگو معتقد باشند.

● شیطان در کمین دانشجویان

روز گذشته مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم و معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در حالی از دریافت گزارش هایی هر چند خرد و پراکنده درباره ظهور شیطان پرستی در برخی فضاهای دانشگاهی به مهر سخن گفتند که همزمان با آن غلامرضا خواجه سروی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در گفتگو با همین خبرگزاری، شیوع شیطان پرستی را منکر شد.

با این حال مشخص نشد که اگر معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم این چنین با اطمینان شیوع این پدیده را در دانشگاه ها رد می کند و می گوید بررسی ها نشان می دهد کمتر گزارشی درباره شیطان پرستی در دانشگاه ها داشته ایم چرا به روسای دانشگاه ها هشدار داد که: «دانشگاه ها باید مراقب باشند مسائل انحرافی به دانشگاه راه پیدا نکند.»

او افزود: براساس گزارش هایی که مراجع مربوط منتشر می کنند، در بخش های دیگر جامعه مواردی درباره شیطان پرستی گفته شده است، اما قشر دانشگاهی باید آگاه تر از این باشد که بخواهد به دامی گرفتار شود که بت پرست های جاهلیت قبل از اسلام به دام آن افتادند.

اما برخلاف گفته های معاون فرهنگی و اجتماعی وزرات علوم، ۲ مسوول دیگر که هر دو وابسته به قشر دانشگاهی هستند، ادعاهای دیگری مطرح کردند.

● شیطان در خوابگاه های دانشجویی

حسن اسلامی، مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم با اشاره به آسیب هایی چون ترویج شیطان پرستی در دانشگاه ها و موادمخدر در خوابگاه ها تاکید کرد: این بحث و دیگر آسیب ها در همه خوابگاه ها وجود ندارد و عموما در خوابگاه هایی که نظارت در آن کم است یا خودگردان هستند، مشاهده می شود.

به گفته وی، خوابگاه های دانشگاه های دولتی به دلیل حضور و نظارت کارشناسان، سازوکارهای بهتری برای جلوگیری از ترویج این موارد دارند؛ اما در عین حال نمی توان گفت این خوابگاه ها بدون نقص هستند، بنابراین برای رفع این نواقص باید برنامه ریزی کرد.

هرچند اسلامی در گفتگو با مهر فقط بر مشاهده نمونه هایی از شیطان پرستی در خوابگاه ها اشاره کرد؛ اما حجت الاسلام داوود رنجبران، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در بحثی کلی تر از برخی گزارش ها درباره ظهور شیطان پرستی در دانشگاه ها به این خبرگزاری خبر داد و از غفلت بعضی مدیران دانشگاهی در این زمینه انتقاد کرد.

وی گفت: درباره مبحث شیطان پرستی در خوابگاه های دانشجویی به صورت بسیار خرد، گزارش های بسیار پراکنده ای داشته ایم که این گزارش ها آنقدر جدی نیستند که بگوییم جریانی در این حوزه در دانشگاه ها شکل گرفته است.

رنجبران افزود: خوشبختانه جریان غالب در دانشگاه ها همان فضای خوبی است که دانشجویان ارزشی آن را شکل می دهند. افرادی نیز که به دنبال پدیده هایی مانند شیطان پرستی می روند مانند میکروب و ویروس هایی هستند که در سطح جامعه پراکنده شده اند و ممکن است در هر جایی حضور داشته باشند. به گفته حجت الاسلام رنجبران، برخی گزارش های خرد و پراکنده درباره ظهور شیطان پرستی در بعضی فضاهای دانشگاهی دلیل بر این نمی شود که بگوییم دانشگاه ها به این سمت و سو تمایل یافته اند؛ اما جای نگرانی نیز وجود دارد و باید با برنامه ریزی نسبت به این مساله برخورد شود.

به گفته او، حضور شیطان پرستی در کشور در قالب حضور نمادهای شیطان پرستی است که این نمادها در حوزه لباس، موسیقی، رفتارهای اجتماعی، فیلم، آلات تزئینی مانند انگشتر و حلقه های گوشواره ای، خوراکی های غیرمجاز و... قابل یافت است.

● اجاره سالن در چند دانشگاه به شیطان پرست ها

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها درباره نتایج برخی بررسی ها در ارتباط با نحوه حضور عوامل شیطان پرستی در دانشگاه ها تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد بخشی از افرادی که خود را دنباله رو شیطان پرستی می دانند، در قالب گروه های موسیقی برای اجاره کردن تالارها و فضاهای داخل دانشگاه با برخی مدیران دانشگاه هماهنگی کرده و در این محیط ها، برنامه موسیقی ترتیب داده و هوادارانشان نیز در این برنامه ها حضور یافته اند.

او اضافه کرد: مدیری که چنین سالنی را در اختیار یک گروه موسیقی خارج دانشگاه قرار داده، قطعا آگاه نبوده که سالن را به یک گروه شیطان پرست اجاره می دهد. اگر می دانست هرگز چنین کاری نمی کرد، لذا مدیران دانشگاه ها باید نسبت به این موارد آگاه باشند؛ اما متاسفانه این اتفاق در چند دانشگاه کشور رخ داده است. البته سعی شد در این زمینه اطلاع رسانی شود و حساسیت لازم نسبت به پدیده شیطان پرستی برای مدیران دانشگاه ها به وجود آید. حجت الاسلام رنجبران تاکید کرد: وقتی به مساله شیطان پرستی توجه نکنیم، شاهد خواهیم بود که این گروه ها با اجاره کردن سالن های آمفی تئاتر دانشگاه های معتبر کشور، اقدام به جمع آوری افراد و گروه ها و هوادارانشان می کنند که این جای نگرانی دارد. البته با رویکرد خوب وزارت علوم و دستگاه های آموزش عالی کشور و به واسطه هماهنگی مطلوبی که میان این مجموعه ها وجود دارد، می توان با این بحث ها مقابله کرد و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز در این زمینه کمک می کند.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: تصور می کنیم اگر این مباحث به طور جدی روی میز قرار گیرد و وضعیت دانشگاه ها را در این مباحث رصد کنیم، می توانیم نتایج مناسبی را برای رفع این معضلات بگیریم.

شب نشینی در جهنم


شب نشینی در جهنم
در سال های اخیر فرقه های متعدد شیطان پرستان در ایران فعال شده اند که هر چند ماه یک بار خبری در مورد بازداشت گروهی از آنان منتشر می شود.

در سال های اخیر فرقه های متعدد شیطان پرستان در ایران فعال شده اند که هر چند ماه یک بار خبری در مورد بازداشت گروهی از آنان منتشر می شود.

ولی این، به معنای پایان ماجرای شیطان پرستی در ایران نیست. تحقیقات نشان می دهد که اکنون بیش از ۷۰ فرقه شیطان پرستی در کشور فعال هستند.

برخی از آنها مانند یزیدیه در غرب کشور، طبیعت و کوهستان را مأوای خود می دانند ولی بسیاری دیگر از گروه های شیطان پرست، از پارتی های موسیقی راک به عنوان محفل پوششی خود بهره می گیرند.

فرقه های شیطان پرستی در گروه بزرگ «راه چپ» و «راه راست» تقسیم بندی می شوند. دست چپی ها به غنی سازی رومی خود در جریان کارهای شان معتقدند. آنها بر این باورند که در نهایت باید فقط به خود جواب پس دهند. در حالی که دست راستی ها، غنی سازی رومی خود را از طریق وقف کردن و بندگی خود در مقابل قدرتی بزرگ تر به دست می آورند.

شیطان پرستان دست راستی در واقع خدایی از جنس شیطان و یا خدایی دیگر را برای خود قائل نیستند. آنها حتی از قوانین شیطان نیز پیروی نمی کنند. این جنبه اعتقادی لاوییان (شیطان پرستان) را به طور مکرر به اشتباه می گیرند. این تصور که آنها شیطان را به جای خدا پرستش می کنند، در واقع خلاف واقع است.

پایگاه های اصلی شیطان پرستی در ایتالیا و انگلستان قرار دارد. شیطان پرستان ایتالیا از این آزادی برخوردارند که محفل های خاص خود را داشته باشند ولی شیطان پرستان بریتانیایی مجبورند گردهمایی های خود را در قالب مؤسسه های جادوگری و پیش گویی برگذار کنند. گروه های شیطان پرست در خاورمیانه نیز فعالیت گسترده ای دارند. کانون های اصلی آنها در منطقه مهم، عراق و سوریه قرار دارد.

اکثر محفل های شیطان پرستی ایران نیز در تعامل و ارتباط با گروه های خارجی هستند و حتی برخی گردهمایی های زیرزمینی آنها، از طریق سیستم ویدئوکنفرانس و با اتکا به خطوط اینترنت پر سرعت، به محفل های شیطانی خارج کشور گزارش می شود. البته گروه های قدیمی شیطان پرستی در کردستان و کرمانشاه، از این پدیده های جدید بهره چندانی ندارند.